Lanýžové degustační menu

Starosta Jeseníku Kalous: „Mnoho kilometrů navíc, více času, tím pádem vyšší náklady”

Starosta Jeseníku Kalous: „Mnoho kilometrů navíc, více času, tím pádem vyšší náklady”

18. 10. 2016 - 00:00

Pozor, jedná se o článek staršího data a pod předchozím vydavatelem novin. Uvedené informace již nemusí být aktuální.

Souběžná oprava trati přes Hanušovice a silnice přes Červenohorské sedlo působí ekonomice Jesenicka nemalé problémy. Mohou starostové obcí a měst v regionu něco ovlivnit?

Jesenicko je v těchto měsících jen velmi těžko přístupné. Jak došlo k tomu, že se současně opravuje železniční trať i cesta přes Červenohorské sedlo?
Došlo k souběhu prací na dvou hlavních dopravních tepnách na Jesenicko, a to na silnici I/44 přes Červenohorské sedlo a na železniční trati Bludov - Hanušovice - Jeseník. Uzavírka přes Červenohorské sedlo probíhá již třetím rokem a v květnu 2017 bude silnice plně zprovozněna. Rekonstrukce železniční tratě do Jeseníku bude dokončena na začátku listopadu, kdy 8.11. bude zahájen provoz dle platného jízdního řádu. Harmonogram prací byl stanoven investory obou dopravních staveb, a to ŘSD (Ředitelství silnic a dálnic) respektive SŽDC (Správa železniční dopravní cesty). To, že se obě stavby časově kryjí nepovažuji za ideální. Na druhou stranu je potřeba říci, že po jejich dokončení dojde k významnému zlepšení dopravní dostupnosti Jesenicka.

Mají starostové obcí na Jesenicku možnost takový souběh stavebních prací nějak ovlivnit?
Prakticky nemají. Obě státní organizace (ŘSD a SŽDC) plánují investice nezávisle na samosprávách...

Pokračování v tištěném Hanáckém Večerníku 20.10.2016

Další články