
Přerovská kola místo do šrotu míří do Afriky
Město Přerov našlo nový smysl pro kola, která roky ležela bez užitku ve skladu „ztrát a nálezů“.…
foto: Archiv Evy Lebedové
17. 02. 2021 - 11:33
Zhruba rok od vypuknutí pandemie koronaviru čelí takřka 800 miliónů dětí po celém světě dlouhodobým překážkám v možnosti vzdělávat se. Podle dat organizace UNESCO jsou ve 31 zemích školy zcela zavřené, v dalších 48 je prezenční výuka částečně omezena. Česká republika v rámci tohoto srovnání bohužel patří k zemím s jednou z nejdelších uzávěr škol na světě. Například žák třetí třídy prvního stupně základní školy u nás do školy od začátku pandemie nechodil více než 30 týdnů, což jsou dvě třetiny školního roku. Pro srovnání ve Skandinávii byly školy zavřeny nejdéle deset týdnů, stejně jako ve Francii či v Chorvatsku. V současnosti jsou plně otevřeny například školy ve Švýcarsku, Francii, v Belgii, Chorvatsku, Norsku či na Novém Zélandě. Jakou koncepci návratu dětí do škol nabídlo české ministerstvo školství po tři čtvrtě roce od prvního lockdownu na jaře minulého roku? Jak se vyznat v debatách o návratu dětí do škol? Mají pravdu ti, kteří tvrdí, že za současné epidemické situace není možné uvažovat o jejich návratu do lavic? Nebo je potřeba vyslyšet ty, kteří mluví o negativních dopadech dlouhodobé absence výuky a sociální izolace na vývoj dětí?
Město Přerov našlo nový smysl pro kola, která roky ležela bez užitku ve skladu „ztrát a nálezů“.…
Kriminalisté z Olomouckého kraje se opět obracejí na veřejnost s žádostí o pomoc při objasnění…
K vážné dopravní nehodě došlo v pondělí 15. července po 13:30 hodině na železničním přejezdu v…
Vysoká rychlost a nedostatečný odstup mezi vozidly byly podle policie příčinou pondělní hromadné…
Olomouc - O více než tři čtvrtě milionu korun přišel třiašedesátiletý muž z Olomoucka, který se…
Prostějov - Prostějovský zámek ožil – a to doslova. Slavnostní zahájení letního provozu přivítalo…